Tuesday 6 December 2011

Puisi buat si EGOIS


Cerita tentang dia
Tak pernah sudah
Kerana cinta itu buta
Dan aku memilih untuk dibutakan


Cerita tentang dia
Tak pernah berpenghujung
Bagai meneroka dalamnya lautan
Dan aku memilih untuk lemas dalam kehidupan


Aksara yang bermain dalam lena dan jagaku
Tak pernas culas mencuit hati rapuhku
Adakah ini mulanya bahagia?
Atau kisah sebuah derita?


Wahai si egois
Aku bukan minta simpati mu
Bukan aku mahu harta mahupun bangga
Dengan keelokkan parasmu


Wahai si egois yang menebal egomu
Aku cuma mahu jadi yang halal buatmu
Aku cuma mahu kau menjadi nakhoda kapalku
Aku cuma mahu kau bimbing dan lindungi aku
Rendahkan ego mu buatku


(I'm not a perfect person ^____^)
btw mase tengah selak-selak "edit post"
tetiba jumpa sajak ni..Sajak ni unfinished actually..Lepas word "aksara" dalam sajak ni aq baru lepas buat..
Someone bagi aku inspirasi tuk abiskan sajak ni..
Tak bagus tapi cukup buat aku senyum hehe ;) 

2 comments:

Unknown said...

moga si egois bisa merendahkan ego untuk si penanti. hikhik

Cielo.Zunnurien said...

amin ^^